dinsdag 10 juli 2012

blueberry muffins

Tja, er zijn zo van die dagen dat mijn frustraties met me op de loop gaan. Dat zijn dan vooral dagen dat oncompetente staatssecretarissen van asiel en migratie jongens deporteren naar Afghanistan en dan doodleuk verkondigen dat het hier ook gevaarlijk is, je moet hier namelijk maar eens buiten komen 's avonds....

Meer frustraties dan ik aan kon dus. En dan is er maar één oplossing: bakken! (nadat ik op facebook iedereen de oren van het hoofd gezeurd hebt en via foon en chat eens flink hebt uitgelegd aan vriend en vijand dat ik dit niet vind kunnen :) )

Bakken dus. Om 21u begon in mijn keuken de sessie "bak het eens flink van je af".
En of het geholpen heeft? Neen. Maar het is wel een lekkere cake geworden :)


je ziet het, ik ben zo dwars op dit moment dat muffins er bij mij plots heel anders gaan uit zien dan muffins er behoren uit te zien :))


ingrediënten

2 cups zelfrijzend meel
3/4 cup suiker ( = wat meer voor versiering)
1/8tl baksoda (kan ook weggelaten worden)
1/2 tl zout
1/3 cup boter
3/4 cup melk
1 groot ei
1tl vanille-extract
een bakje blauwe bessen

een muffinbakvorm en 12 cupcakepapiertjes


stappenplan

1. Meng de bloem, de suiker, de soda en het zout
2. smelt de boter, voeg de melk toe en kluts er het ei en de vanille doorheen
3. voeg het melkmengsel bij de droge ingrediënten en meng. Niet te lang, dan gaat de structuur van de muffin verloren.
4. voeg de bessen bij het deeg
5.schep het deeg in de muffinvormen (12 moet lukken) en bak gedurende ongeveer 15 minuten op 175°C


tip: je hoeft het niet steeds bij muffinvormen te houden. Je kan met dit recept perfect een soort plaatcake met fruit maken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten