zondag 23 oktober 2011

noten-dadelsnoepjes met dulce de leche

Ergens op het net las ik eens iets over 'truffels" van noten en dadels. Ik kom me het recept niet meer herinneren en vond het ook nergens meer terug.
Dus werd de creativiteit wakker geroepen en gingen we samen aan het experimenteren.
En ik weet wel dat het niet hoort dat je jezelf bewierookt maar ik ga hier toch maar even vertellen dat ik het resultaat geslaagd vind :))






ingrediënten

100 g gehakte okkernoten
100 g ontpitte en in stukken gehakte dadels
1 blikje gesuikerde gecondenseerde melk
een stevige snuif kaneel
4 digestivekoekjes
een paar noten extra



stappenplan


1. Giet de gesuikerde melk in een pannetje (liefst met anti-kleeflaagje)
2. roer er de noten, de dadels en de kaneel doorheen
3. al roerend aan de kook brengen
4. even laten pruttelen tot het voldoende gedikt is. Blijven roeren. De massa wordt langzaam bruin.
5. de dulce de leche laten afkoelen
6. in een blender de koekjes samen met nog een paar noten fijn malen
7. bolletjes pasta scheppen met een lepeltje en door de koekkruimels rollen.
8. de kant en klare snoepjes voor het serveren in een papieren kuipje leggen.
9. Bewaren in een blikken doos, niet in de koelkast want dan gaan ze kleven.


1 opmerking:

  1. Hoi Anne,
    Dit is de eerste keer dat ik je site tegenkom, maar ik ga hier nog vaker komen, heel leuke recepten en leuk geschreven!
    Groetjes
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen