zaterdag 16 juli 2011

pangasiusfilet met trostomaatjes in de oven

Omdat ik niet altijd zin heb in lang in de keuken staan maar wel altijd lekker wil eten vind ik ovenschotels gewoonweg super. Maximale effect voor minimaal werk. Daar houden we van :)





ingrediënten


pangasiusfilets (ik gebruik meestal de diepgevroren versie uit de Aldi. Zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding)
kleine trostomaatjes
fleur de sel (of gewoon keukenzout. Zelf ben ik een beetje een zoutsnob ;) )
gemengde peper (veel meer smaak dan gewoon witte of zwarte peper. Lekker en handig zijn de glazen bokaaltjes met maalsysteem van de Lidl)
citroenthijm (of andere verse kruiden)




stappenplan

1. de visfilets in ovenschaal leggen
2. de tomaatjes wassen en op de visfilet leggen. Ik laat de ze graag als tros aan mekaar hangen. Zo blijven ze op hun plaats liggen en het oogt lekker landelijk.
3. flink kruiden met peper en zout en de verse kruiden over de vis en de tomaatjes verdelen.
4. olijfolie over de vis en de groenten druppelen
5. de ovenschotel in een voorverwarmde oven schuiven en de vis laten garen. De gaartijd is afhankelijk van de dikte van de filets. Op tijd checken of de vis niet te droog wordt.


Lekker met gewone gekookte aardappeltjes en een groene salade.

Je kan dit recpept ook maken met andere soorten vis én ook met kipfilets.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten