vrijdag 15 juli 2011

fajitas à la mama

Jaren geleden aten we eens samen met vrienden in een Leuvens restaurantje fajitas. De jongens waren meteen wildenthousiast en vroegen de mama om dat ook klaar te maken. Dus maakte ik een analyse van mijn eerste Mexicaanse maaltijd en ging ik aan de slag. Echte liefhebbers van de Mexicaanse keuken hun haren gaan misschien wel recht overeind staan bij het lezen van mijn recept maar mijn kroost is er wild van. En wat kan een moeder nog meer wensen dan een trio weldoorvoede en tevreden zonen?





ingredienten

500g gemengd gehakt (ik gebruik varkens-runds)
2 kleine bokaaltjes salsa (ik gebruik die van carrefour die je vindt in de buurt van de chips, die zijn budgetvriendelijker)
een groot blik maïs
6 à 8 tortilla's
400 g gemalen kaas (naar keuze)
2 kleine brikjes room
peper, zout en (gerookte) paprikapoeder naar smaak


stappenplan

1. oven voorverwarmen op 200°C
2. bak het gehakt rul
3. voeg de salsa en de maïs toe
4. even laten sudderen (en wat laten afkoelen, dat werkt gemakkelijker)
5. vulling op de tortilla's scheppen, wat gemalen kaas op strooien, dan oprollen en in een ovenschaal leggen
6. room overheen gieten en de rest van de kaas er overheen strooien
7. schotel in de oven schuiven en laten bakken tot de kaas een mooi bruin korstje vormt (bij mij zowat een half uurtje)





Wat zo gemakkelijk is aan dit receptje is dat je het op voorhand kan klaarmaken. Ik maak meestal het gerecht klaar, zet het in de koelkast en schuif het in de oven een half uurtje voor we aan tafel gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten