vrijdag 15 juli 2011

quiche met zalm en scampi's

Jonas zijn favoriete quiche. En eerlijk is eerlijk, hij laat mij ook niet onberoerd ;)



ingrediënten

1 rol kant en klaar bladerdeeg
1 zakje diepvriesscampi's (ontdooid en gepeld)
200 g gerookte zalm
6 eieren
1 dl room
fijn gesneden bieslook
peper en zout



stappenplan

de oven voorverwarmen op 175°C

1. het deeg blind voorbakken (vergeet geen bakpapier onder je 'blindbakvulsel' te leggen, anders wordt het peuteren, weet ik uit ervaring)
2. bak de scampi's in olie en in stukjes snijden
3. de zalmplakken op de voorgebakken taartbodem leggen en de scampistukjes er over strooien
4. de eieren kloppen met de room, bieslook, peper en zout
5. het mengsel in de taartvorm gieten
6. 30 minuten bakken op 175°C

2 opmerkingen:

  1. Is dat groen alleen bieslook wat ik zie, Anne? Het lijkt mij eigenlijk prei. Overigens water in mijn mond bij zulke recepten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hihi Nell, deze foto hoort eigenlijk niet bij dit recept :)) Ik heb iets genomen wat er op lijkt omdat ik deze quiche nog niet op foto vastgelegd heb.
    Ik heb mijn lezers weer schromelijk onderschat lijkt me :))

    BeantwoordenVerwijderen